Rijbewijs B + AM. Welke quad?

Voor al uw vragen over quads, tips en trucs.
bob
Nieuw geregistreerde gebruikers
Nieuw geregistreerde gebruikers

Rijbewijs B + AM. Welke quad?

Berichtdoor bob » zo mar 03, 2013 6:48 pm

Goedendag,

Als eerste zal ik me even voorstellen want ik heb me net aangemeld haha.

Ik ben bob, 18 jaar en nu zo'n 2 jaar in het bezit van een mooi roze pasje, die ik 4 maanden geleden mocht inleveren voor een mooier roze pasje met een B stempel.

Tot nu toe rijd ik vaak, erg vaak, in de auto van me ouders. Maar ik heb altijd al een quad gewilt.
Nu weet ik dat er net ook een zelfde soort vraag is gesteld, maar ik heb er nog een aantal extra vragen bij.

- Ik heb erg veel op internet gezocht en kwam op een overheid site waar stond dat er 5 soorten quads waren. 2 soorten waren voor mij interessant.
de (zware) quad die is goedgekeurd als personenauto;
de quad die is goedgekeurd als een driewielig motorrijtuig;

De laatste omdat ik me rijbewijs al voor 19 januari heb en dus ook zulke voertuigen mag rijden. (daarna zijn ze overgegaan op motorkenteken, correct?)
Maar zit er nou ook een bepaalde snelheid aan vast als je met een B rijbewijs rijd? Of aantal KW.. (cc's zag ik al van niet in het andere sub-forum)
Zou ik bijvoorbeeld gewoon met een (uiteraard verzekerd en op kenteken) Raptor 700cc quad de openbare weg op mogen?

- Daarnaast wil ik een betrouwbare Quad waarbij ik niet elke keer voor verassingen kom te staan.. Zoals ik dat kwam met mijn scooter.. (wat een klote dingen zijn dat joh)
Ik zat zelf te denken om te beginnen met een Raptor 450 cc of iets in die richting, omdat ik mezelf niet gelijk dood wil rijden met een hele zware quad, maar een 250cc die net de 100 misschien aantikt weer iets te sloom is.
Of hebben jullie andere (goedkopere/betrouwbare) suggesties m.b.t een quad. Maar echt geen chinees spul. Ik wil wel graag een quad die behoorlijk brult/mooi geluidje maakt.

Groetjes,
Bob!