quad of minitractor

Voor al uw vragen over quads, tips en trucs.
kiwiquadeur
Nieuw geregistreerde gebruikers
Nieuw geregistreerde gebruikers

quad of minitractor

Berichtdoor kiwiquadeur » zo mar 24, 2013 9:19 pm

Dag allemaal,

goed, ik stel mij even kort voor : papa van 2 (kleine) kindjes, wonend in franstalig Belgie, in een vrijstaand huis met een ja ... nogal grote tuin.
En aangezien ik constant werk heb in die tuin, vroeg ik mij af of ik mij geen utilitaire quad zou aanschaffen of ... een minitractor.
De bedoeling zou vooral zijn om een kleine auto-aanhangwagen te trekken (niet te zwaar, leeg ong. 200kg), eventueel na grasmaaien een gazonveger er achteraan en voorts af en toe een ritje in de buurt.
Ik overweeg 2 mogelijkheden :
ofwel een nieuwe quad zoals een kymco mxu 500 greenline of mxu 465i, mogelijks ook iets van een ander merk : polaris trailboss, goes 520 max ea ...
ofwel een nieuwe minitractor, in dat geval de kleinste kubota b1220, of eventueel de kleinste kioti (maar dat is koreaans, dus iets minder robuust)
Bij die tractor valt dat ritje in de buurt natuurlijk weg ..., maar goed, beide lijken mij voor- en nadelen te hebben.
wat ik mij vooral afvraag voor een quad is of het niet vervelend is dat ik hem telkens moet starten en stilleggen, riskeer ik daardoor niet heel vlug een lege batterij ?
Of andere mechanische problemen ? Voor dat ik de machine in de tuin gebruik, zou ik natuurlijk altijd een ritje van een 10-tal minuutjes kunnen gaan doen.
En is kymco dan een goed merk (ik hoor en lees er toch veel goeds over) ? De verkoper heeft mij ook wel van een tweedehands yamaha 350 4x4 gesproken, met maar 700 km en - volgens hem - in uitstekende staat ; is dat een betere keuze ? want je hoort soms : beter een 2dehands A-merk dan een nieuwe B ...
Wat denken jullie, bedankt op voorhand voor alle goede raad.