Quad voor in de winter

Voor al uw vragen over quads, tips en trucs.
Beamer
Nieuw geregistreerde gebruikers
Nieuw geregistreerde gebruikers

Quad voor in de winter

Berichtdoor Beamer » ma sep 23, 2013 2:23 pm

Hallo,

ik heb een paar vraagje's ivm quads; ik rij momenteel met de motor voor mijn woon-werkverkeer. dit is zo'n 35km heen en terug elke dag. De winter nadert en ik vroeg me af als ik niet beter een quad aanschaf voor tijdens de winter mijn traject te doen. Aangezien ik dan op 4 wielen rijd en 4x4 ter beschikking heb voor tijdens de gladde en besneeuwde periodes. ik woon in Waals Brabant dus van strooien komt hier niet altijd iets in huis en tijdens veel sneeuw per dag periodes kan het wel eens vol komen te liggen op de weg met sneeuw. Nu mijn quad vraag, welke neem ik het best? een baan model of net een offroad model quad? hoeveel CC moet deze quad hebben om mij bij winterweer met sneeuw toch op mijn werk te krijgen? de baan waar ik op rijd is van 50km per uur tot 90km per uur. dus ik veronderstel dat de quad toch een 100km moet aankunnen om niet steeds op max snelheid te moeten rijden en vlot in het verkeer te navigeren etc.
ik heb reeds met quads gereden maar heb geen benul hoe zwaar die was toen, dus ook geen vergelijkingspunt voor deze situatie waar ik mij nu in bevind.
De quad zou enkel voor in de winter zijn daar ik in de zomer met de motor terug naar het werk ga.
alvast bedankt voor de reacties en als u eventuele meer info nodig hebt voor u reactie beter/efficiënter te maken laat maar horen ik antwoord asap.