Pagina 1 van 1

probleem met bombardier(can am) 650

Geplaatst: zo okt 12, 2014 8:57 pm
door barry34
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, maar heb al wel een vraag.
Ik ben in het bezit van een mooie bombardier 650 ds, heb hem nog niet zo lang. Nu heb ik het probleem dat bij ongeveer 100 kmh na ongeveer 10 seconden
het gas weg valt als het ware. Hij begint te sputteren en zakt dan terug naar ongeveer 80 kmh, en naar een tijdje gaat hij weer sneller.
Het lijkt erop dat er bovenin het toerenbereik geen benzine genoeg komt.
Ik heb het vlotterbak los gehad en er komt genoeg benzine uit als de vlotter zakt. De tank is schoon van binnen en ook het gaasje om
de benzinekraan is ook schoon.
De carburateur is een tijdje geleden gereinigd in een ultrasoonbad dus ik ga er eigenlijk van uit dat dit het niet zijn.
De lucht toevoer is goed. Een stuk rijden zonder luchtfilter blijkt geen verschil te maken.
Na het rijden heb ik de bougies eruit gedraaid , en deze bleken wit te zijn, dus niet helemaal oke.

Heeft iemand een idee waar ik het moet zoeken?
Help!!!!

mvg, Barry

Re: probleem met bombardier(can am) 650

Geplaatst: wo okt 15, 2014 8:39 pm
door zerty
Misschien trekt de tank vacuĆ¼m?
En heb je de carb, helemaal gedemonteerd bij die reiniging? Of heb je hem zo in dat water gegooid?

Re: probleem met bombardier(can am) 650

Geplaatst: wo okt 15, 2014 9:51 pm
door barry34
Hallo,

De tank was niet het probleem, onder het rijden de dop open gedraaid en dat maakte geen verschil.
De carburateur heeft de vorige eigenaar laten reinigen bij een firma.
Maar om toch het zekere te nemen wil ik deze week toch de carburateur demonteren.
Ergens zit er iets niet helemaal goed.

maar alvast bedankt voor de tips. Mocht je nog wat te binnen schieten dan hoor ik het graag.

Re: probleem met bombardier(can am) 650

Geplaatst: wo okt 15, 2014 11:44 pm
door zerty
Als je gewoon in een lagere versnelling met hoge toeren rijd, heb je dan ook dat probleem?
En wat doet hij precies? Begint hij te stotteren of hoor je een hol *mooohp* geluid? Dat laatste is een benzine tekort.

Zit er misschien een snelheidsbegrenzer op?

Re: probleem met bombardier(can am) 650

Geplaatst: za okt 18, 2014 8:08 am
door barry34
ja eigenlijk in alle versnellingen. Hij loopt ff tot 4500- 5000 toeren goed, en vanaf daar houdt hij het ff vol en dan is het net of hij geen benzine genoeg krijgt, en zakt terug. Net als een brommer die zonder benzine komt, het mooooooooooohp geluid zoals je dat al schreef.
Ik wou de hele carburateur ook nog niet uit elkaar halen, ik moet nog weer in elkaar kunnen zetten.
Een snelheidsbegrenzer zit er niet op, ik heb nog contact met degene waarvan ik hem gekocht heb, en die herkende het probleem niet.
Ik heb me al wel laten vertellen dat het heel goed in de vacuumbox van de carburateur kan liggen. Als die lekt of een van de slangen dan krijgt hij geen
vacuum genoeg dus niet genoeg benzine, en dat klinkt wel logisch. Ik zal het nog eens proberen.

Re: probleem met bombardier(can am) 650

Geplaatst: zo okt 19, 2014 9:26 pm
door zerty
Als ik het goed begrijp zit er dus een vacuumcarb. op.
Je kan eens de luchtfilter eraf halen en dan kijken of de gasschuif helemaal naar boven gaat, als je gas geeft. Met lopende motor uiteraard.

Re: probleem met bombardier(can am) 650

Geplaatst: wo okt 22, 2014 8:31 pm
door barry34
Nou, mijn quad collega's hebben de carburateur los gehaald, en het bleek dat er toch wat rommel boven de piston naald zat, even doorgespoten met lucht en daarna liep er toch meer benzine door dan daarvoor. Daarna heeft een collega een test rit gemaakt en de quad liep mooi in z'n toerental door tot bijna bovenin en daar heeft ie nog iets een tekort zo te horen. Toen stond oom agent daar waar hij met 122 kmh op een 60 kmh weg voorbij raasde, dus rijbewijs in beslagname. :naughty:

Maar hij loopt al beter, er valt nog wel iets te halen maar dat is denk ik fyntuning.

Re: probleem met bombardier(can am) 650

Geplaatst: di okt 28, 2014 2:34 am
door zerty
Misschien kan de gasnaald nog een stukje omhoog zetten?

Re: probleem met bombardier(can am) 650

Geplaatst: do okt 30, 2014 4:34 pm
door barry34
zou mischien nog kunnen, maar dat is volgens mij alleen voor het stationaire gedeelte, niet voor bovenin als ik me niet vergis.

Re: probleem met bombardier(can am) 650

Geplaatst: za nov 01, 2014 8:42 pm
door zerty
Nee hoor dat is juist voor net iets meer of minder benzine te geven. En als je een apart stationairsysteem op je carb. hebt, speelt het een nog mindere rol.
Dan stel je hem stationair met een luchtschroef of een benzinestelschroef.

Re: probleem met bombardier(can am) 650

Geplaatst: di nov 04, 2014 4:16 pm
door barry34
dus het heeft effect , juist bovenin waar die het nodig heeft???. dan moet het clipje die in de uitsparing van de gasnaald zit dus omlaag als ik het goed heb?

Re: probleem met bombardier(can am) 650

Geplaatst: di nov 04, 2014 7:55 pm
door zerty
Ja klopt, het clipje lager zetten, zodat de naald hoger zit.
Maar weet je zeker dat alle gaatjes in de mengbuis open zijn? Als die dicht zitten krijg je geen fijn vernevelde benzinedamp.
Daardoor zal hij ook niet goed lopen.

Re: probleem met bombardier(can am) 650

Geplaatst: za nov 08, 2014 9:14 am
door barry34
100 procent zeker weten doe ik het niet, maar er zat wel een vuiltje boven de pistonnaald, daardoor loopt hij beter, nu heeft de quad alleen bovenin nog te weinig, bij bijna vol gas krijgt hij nog te weinig, het probleem van rond de 4000 -5000 toeren is nu weg.
En we hebben het clipje waar de pistonaald op hangt, zeg maar de aanslag, heel iets verbogen dat de pistonnaald net iets eerder zakt en iets later dicht gaat als de vlotterbak leeg loopt.
Maar het clipje lager zetten, helpt ook bovenin het toerenbereik? Ik wil nog niet meteen van alles veranderen anders weet ik straks niet meer hoe en wat,snap je.

grt barry

Re: probleem met bombardier(can am) 650

Geplaatst: za nov 08, 2014 9:05 pm
door zerty
hOOOOO, WE HEBBEN HET OVER 2 VERSCHILLENDE DINGEN.
Jij hebt het over de vlotternaald.
Afbeelding

Ik heb het over de naald van de gasschuif.
Afbeelding

En de gasnaald kan je in verschillende hoogtes zetten via een clipje.
Afbeelding

Maar omdat je al minder problemen hebt na het verbuigen van de vlotter zou ik daar eerst eens naar kijken.
Zit er onderaan je vlotterbak een schroef? Zoiets als dit.
Afbeelding

Als dat zo is gaan we eerst eens kijken of er voldoende benzine toevoer is. Duw een doorzichtig slangetje op die aansluiting naast de schroef.
Die schroef los draaien(niet helemaal eruit) er zal nou benzine door die slang stromen.
Houd dat slangetje nu omhoog langs je vlotterkamer. Nu kan je dus het niveau van je vlotterkamer zien. Benzinekraan open uiteraard.
Hoe hoog dit niveau bij jou moet zijn weet ik natuurlijk niet. Misschien kan je dat ergens vinden op het net?
Of als je geluk hebt kan je dat zien aan een kleurverschil aan de binnenkant van de vlotterkamer, maar dan moet je hem er wel even onderuit draaien.

Start nu de motor en je kan zien wat er met het niveau gebeurd. Zelfs als je flink gas geeft mag dat niveau niet te ver zakken.
Probeer dit eerst eens dan weten we iets meer.
En als je iets niet snapt van mijn verhaal moet je het gewoon zeggen.

Re: probleem met bombardier(can am) 650

Geplaatst: zo nov 09, 2014 6:51 pm
door barry34
ik zal eens kijken. Maar het klopt ook, ik heb toen beide zaken nagekeken, de gasschuif hebben we toen veranderd, maar haalde op dat moment niks uit in dat toerental gebied zeg maar. En daarna hebben toen de vlotterbak los gehaald en die nagekeken geen troep en daarna die piston naald eruit en daar zat wel wat.
Onder aan de carburateur zit ook zo'n schroef met slang alleen niet doorzichtig die moet ff regelen en zal ik kijken wat het niveau doet.

grt, barry