Suzuki ltz50 toeren begrenzer verwijderen door cdi?

Voor al uw vragen over quads, tips en trucs.
Gebruikersavatar
Marc
Nieuw geregistreerde gebruikers
Nieuw geregistreerde gebruikers
Berichten: 1
Lid geworden op: ma okt 08, 2018 7:27 pm
Merk type quad: ltz50

Suzuki ltz50 toeren begrenzer verwijderen door cdi?

Bericht door Marc »

k wilde de Suzuki LTZ50 van mijn dochtertje sneller laten rijden.

Wanneer ik google dan komt overal een CDI naar boven, niemand heeft er ooit over geschreven.
Wil je meer weten kom je nergens achter.
Een bedrijf in Helmond wat veel reclame voor een CDI upgrade maakt vraagt 190,-- om je eigen CDI even opnieuw te installeren. Ja u leest het goed 190,--!!!!!
Een uitgebreidere set kost zelfs 296,-- (10% van de nieuwwaarde en excl. verzenden.
(geen referenties, geen filmpjes, niets ter bevestiging)
Ik dacht dat kan niet waar zijn... is er helemaal geen andere mogelijkheid?

Belde een grote quad dealer In Ysselsteyn stelde de vraag om de quad harder te laten rijden.
Ook deze bied mij een CDI aan van een LTZ90, en er zou dan 15% meer snelheid uit komen.. maar deze kost 250,--.

Bijna was ik voor een set gegaan van 296,--, maar op de laatste dag dat ik wilde gaan bestellen belde ik met een laatste quad dealer.
Die ik al sins 20jaar zie liggen wanneer we vuurwerk gingen halen in Belgie.

En wat denk je?
Deze meneer was eerlijk en oprecht en gaf aan wat ik altijd al had vermoed, die CDI is niet het probleem.
Hij gaf aan dat hij de quad Maximaal snelheid kon geven voor 50,--!!!!
(voor die mensen die weer gaan roepen "hoe dan, hoe dan, kan niet" het gaat om een as bij de aandrijving die je omdraait.)
Verder ga ik jullie niet wijzer maken!

Na wat navraag zou het inderdaad moeten kunnen, ik heb deze quad een dag erna gebracht.
Nog een beetje argwanend, want is er dan 1 eerlijk of heeft hij het toch niet goed?

Drie dagen na het eerste contact is de quad klaar, ga deze ophalen en wat denk je, bandjes gepompt. remmen afgesteld en alles gesmeerd ook nog.
neem de quad mee en vandaag de dochter erop laten rijden...... focking hel.. quad komt los bij springen.

Ding loopt PERFECT, Dus als je je geld kwijt wil bij de aanbieder in Helmond... succes||( (en handelen is niet mogelijk)
Of een CDI kopen bij in Ysselsteyn voor een quad die je niet hebt ook veel plezier..

Wat ze je niet vertellen is:wat mechanisch word tegen gehouden zal door elektronica niet tot het uiterste worden benut.
(voor die weer gaan roepen, hoe dan, hoe dan, kan niet... als er een ring in de aandrijving zit die zorgt dat het motortje net verder door gaat in de versnelling heeft een CDI weinig effect)

Ow ja meer trekkracht kost iets van 15,-- meer en een halfuurtje werk!
Of je moet het meteen laten doen dan kost het je 15,--, helaas was ik dit vergeten te melden...

En dat ga ik ook nog doen, dit is al super goed bevallen.. laat staan nog meer kracht:]

Eigenlijk weet iedere quad bedrijf dit volgens de eigenaar maar iedereen wil verkopen, en werkt de DCI van de LTZ90 niet, dan gaan ze nogmaals sleutelen en kost het twee keer geld.

hopelijk zijn er mensen geholpen met dit bericht!

Maar dan nu:
Bij wie moet u dan wel zijn:

MGG Quads en Buggys
Gremelsloweg 2C
Maaseik (belgie)
0032-495302974

ps dit is GEEN reclame vanuit het bedrijf, wel wil ik mensen tips geven, aan de gelovigen dan.
En die gaan roepen kan niet... deze zullen zelf wel CDI`s verkopen.
Plaats reactie