plastieke kappen terug laten blinken

Voor al uw vragen over quads, tips en trucs.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Normale gebruiker
Normale gebruiker
Berichten: 50
Lid geworden op: di okt 05, 2010 10:29 pm
Merk type quad: Bijvoorbeeld: Yamaha Raptor
Locatie: belgie

plastieke kappen terug laten blinken

Bericht door yamahakoppel »

ik heb mijn maat zijn kappen vorig jaar eens gepolijst ik dacht beginnen met 800 , 1000 en een 1200 en water, maar bleef kleine krasjes zien na het polijsten :chagarijn: heb mij dan maar een 1500 en een 2000 korrel aangeschaft :clap: en het resultaat mag er zijn alleen is die 1 dag werk al 2 dagen geworden en ik zit nog maar aan de achterste kap :oops: had hem een bedrag gezegd wat het ging kosten maar hoop dat ik aan materiaal alleen toe kom :oops: is voor mij ook een leer ervaring en weet nu dat ik zo iets nooit meer aanpak, maar werk het wel af al leg ik er zelf aan bij
hier nog enkele foto's van de werken
geschuurd tot 1200
Afbeelding
zoals je kunt zien zitten er nog krassen in
deze is dan gepoleerd
Afbeelding
zitten nog heel kleine krasjes in maar die zie je alleen met de licht inval ben vergeten een foto te trekken hoe het was maar heb er wel van de voorste kappen die er ongeveer het zelfde uitzien zoals de hele quad eigenlijk
Afbeelding
na wat schurezn en polijsten ziet het er zo uit :clap:
Afbeelding
groetjes kris
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Normale gebruiker
Normale gebruiker
Berichten: 50
Lid geworden op: di okt 05, 2010 10:29 pm
Merk type quad: Bijvoorbeeld: Yamaha Raptor
Locatie: belgie

Re: plastieke kappen terug laten blinken

Bericht door yamahakoppel »

ik heb mijn kappen van de raptor 700 ook eens onderhanden genomen zaten lichte krassen in en doffe plekken
heb ze eerst opgeschuurd met een schuurpapier korrel 1500 en 2000 voor een egaal oppervlakte te krijgen en de kleine krassen er uit te krijgen
Afbeelding
en deze dan gepolijst met pasta en zachte borstel
Afbeelding
zo was de achterkant eerst
Afbeelding
dan geschuurt
Afbeelding
en gepolijst
Afbeelding
groetjes kris
Gebruikersavatar
Gielen_24
Normale gebruiker
Normale gebruiker
Berichten: 119
Lid geworden op: vr okt 08, 2010 10:21 pm

Re: plastieke kappen terug laten blinken

Bericht door Gielen_24 »

binnen kort zal ik ook foto's posten van men kappen als ze ge polijst zijn door kris :D
Gebruikersavatar
AutoGereke
Nieuw geregistreerde gebruikers
Nieuw geregistreerde gebruikers
Berichten: 1
Lid geworden op: di mar 22, 2011 12:48 pm
Merk type quad: Bijvoorbeeld: Yamaha Raptor
Locatie: Amsterdam

Re: plastieke kappen terug laten blinken

Bericht door AutoGereke »

Het steeds fijner schuren is me duidelijk, maar hoe gaat het polijsten vervolgens in zijn werk. Doe je dat machinaal of met de hand en wat gebruik je daarvoor.
hartelijk dank voor je antwoord

http://www.autogereke.nl
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Normale gebruiker
Normale gebruiker
Berichten: 50
Lid geworden op: di okt 05, 2010 10:29 pm
Merk type quad: Bijvoorbeeld: Yamaha Raptor
Locatie: belgie

Re: plastieke kappen terug laten blinken

Bericht door yamahakoppel »

na het schuren tot 2000 en water moet je polijsten met polijst pasta en katoene borstel die je met behulp van een houder in een boormachien spant ik gebruik produkten van pferd http://www.pferd.com/nl-nl/2064_NLD_HTML.htm
je houd de pasta blok tegen de traag draaiende borstel totdat deze goed vol hangt en dan ga je over uw kappen terwijl je de borstel met een lichte druk op de kappen laat draaien ziet dat je niet te hard duwd en niet te snel laat draaien want anders smelten de kappen
dit is een zeer intensief werk en neemt toch ook enkele uren in beslag voor de volledige kappen te polijsten

een maat van mij gebruikt een polijst machien waar ze auto lakken mee simoniseren ( of hoe schrijf je het ) maar persoonlijk vind ik het moeilijk voor overal in hoeken en kanten te komen wat bij een ronde polijst borstel dan weer gemakkelijker is
groetjes kris
Plaats reactie