Elektronische Black-out

Vragen en tips bij het onderhoud en reparatie van je quad.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tromical
Geregistreerde gebruikers
Geregistreerde gebruikers
Berichten: 3
Lid geworden op: wo apr 24, 2019 9:35 pm
Merk type quad: yamaha grizzly 300

Elektronische Black-out

Bericht door tromical »

Goedemiddag!

Een paar dagen geleden moest ik wachten voor een brug met mijn yamaha grizzly 300 (2013) en schakelde de quad uit. Een paar minuten later wilde ik deze weer aanzetten, maar helemaal niks. Niet alleen sloeg de motor niet aan, maar nagenoeg een totale blackout. Geen verlichting (met uitzondering van stadsverlichting), koelvin (die standaard draait) werkte niet, geen spanning op handvat-verwarming. Ik heb de main fuse bekeken en daarna ook maar de andere zekeringen. Alles oke. Ook de hoofdschakelaar schakelt aan en uit. Wanneer ik de sleutel omdraai gaat de verlichting van het dashboard branden+stadsverlichting gaat aan. Het lijkt dus ook niet aan het contactslot te liggen.

De accu geeft een goede spanning af. Tevens ik geprobeerd de quad te starten met een andere accu(plus rechtstreeks op startmotor). Startmotor draait, maar motor slaat niet aan.

En het meest vreemde van alles is dat ik, wanneer ik ga meten, een min vind op plaatsen waar ik een plus verwacht (bij de fuses en bij de hoofdschakelaar). Elektronica is relatief origineel. Er zijn dingen aan toegevoegd, maar niet veranderd.

Iemand een idee/ suggestie?

Thanks!

Jorrit
Gebruikersavatar
tromical
Geregistreerde gebruikers
Geregistreerde gebruikers
Berichten: 3
Lid geworden op: wo apr 24, 2019 9:35 pm
Merk type quad: yamaha grizzly 300

Re: Elektronische Black-out

Bericht door tromical »

Probleem inmiddels opgelost. Slecht contact in het contactslot. Het is een dubbelwerkend contactslot, 1 voor stadsverlichting en dashboard; het andere voor 'de rest'.

Ik snap alleen nog steeds niet hoe ik een min kan vinden op de zekeringen. Wanneer ik de sleutel nu omdraai gaat er een positieve spanning langs; haal je de motor van het contact af, dan maakt het contact met de massa. Misschien via koelvin?
Plaats reactie