mijn eerste quad..

Alles wat niet in de andere forums thuishoort.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
janvangent
Beginnend gebruiker
Beginnend gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: do mei 14, 2015 10:20 am
Merk type quad: kawasaki

mijn eerste quad..

Bericht door janvangent »

Hallo ik ben jan en op zoek naar mijn eerste quad.

ik wil om te beginnen niet gelijk veel geld gaan uitgeven en heb al verschillende quads zien staan van rond de 1000 euro

op mijn lijstje staan,

Bashan 200cc
yamaha blaster 200cc
barossa 250cc

verdere wensen zijn een heup gordel ipv helm dragen, ik wil de quad gaan gebruiken voor enkel op de weg en niet mee te gaan crossen..

vragen zijn, welke quads zijn het meest betrouwbaar?
en ik zie niet op elke quad een gordel zitten.kan ik gewoon een gordel erop zetten?

dus even kort samen gevat.

ik zoek goedkope betrouwbare quad om mee te beginnen moet voorzien zijn of worden voorzien van een gordel

alvast bedankt,

jan
Gebruikersavatar
janvangent
Beginnend gebruiker
Beginnend gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: do mei 14, 2015 10:20 am
Merk type quad: kawasaki

Re: mijn eerste quad..

Bericht door janvangent »

Nou dood forum hier?
Gebruikersavatar
zerty
Normale gebruiker
Normale gebruiker
Berichten: 61
Lid geworden op: vr nov 22, 2013 6:57 pm

Re: mijn eerste quad..

Bericht door zerty »

Je kan er niet zomaar een gordel opzetten en zonder helm rijden. Dan moet je hem opnieuw laten keuren bij de RDW.
Gebruikersavatar
janvangent
Beginnend gebruiker
Beginnend gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: do mei 14, 2015 10:20 am
Merk type quad: kawasaki

Re: mijn eerste quad..

Bericht door janvangent »

zerty schreef:Je kan er niet zomaar een gordel opzetten en zonder helm rijden. Dan moet je hem opnieuw laten keuren bij de RDW.
en waarom komt dat dan niet op je papieren te staan?
Gebruikersavatar
zerty
Normale gebruiker
Normale gebruiker
Berichten: 61
Lid geworden op: vr nov 22, 2013 6:57 pm

Re: mijn eerste quad..

Bericht door zerty »

???Waar zeg ik dat het niet op je papieren komt te staan?
En als je bedoeld dat er nergens staat dat het niet mag, zou ik eens even gaan nadenken hoe de wetten in dit land werken.
Ik mag toch ook geen lpg of diesel motor inbouwen zonder dat dit op mijn kenteken staat? Je mag zelfs je auto niet in een andere kleur spuiten.
Gebruikersavatar
janvangent
Beginnend gebruiker
Beginnend gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: do mei 14, 2015 10:20 am
Merk type quad: kawasaki

Re: mijn eerste quad..

Bericht door janvangent »

gordel staat nooit vermeld op de papieren van een quad die geregistreerd staat als 3 wielerig voertuig ,dus met een goedgekeurde auto gordel kan je wel gewoon rijden. maar eigenlijk mag dit ook weer niet omdat de gordel bevestigd moet zijn op 3 punten en aangezien er geen rug leuning is kan dat niet. dus de rdw kan dat ook nooit goed keuren, maar een goed gekeurde gordel kan wel gebruikt worden.een gordel op een quad is dus een welles nietus discussie.als je een agent hebt die er in meegaat krijg je geen boete
Gebruikersavatar
zerty
Normale gebruiker
Normale gebruiker
Berichten: 61
Lid geworden op: vr nov 22, 2013 6:57 pm

Re: mijn eerste quad..

Bericht door zerty »

De gordel moet worden bevestigt op de goedgekeurde bevestigingspunten die op de quad zaten, tijdens de ingebruikname van het voertuig.
Dus als die er niet opzitten, mag je geen gordels monteren op zelfgemaakte bevestigingspunten.
En de politie zal heus wel die info opvragen bij de rdw. Dus ja, als je zelf die gordels monteert, moet je opnieuw je voertuig laten keuren, en er zal hoogst waarschijnlijk dan een aantekening op je kenteken komen te staan, dat je voertuig geschikt is om een gordel te mogen bevestigen.
Gebruikersavatar
janvangent
Beginnend gebruiker
Beginnend gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: do mei 14, 2015 10:20 am
Merk type quad: kawasaki

Re: mijn eerste quad..

Bericht door janvangent »

zerty schreef:De gordel moet worden bevestigt op de goedgekeurde bevestigingspunten die op de quad zaten, tijdens de ingebruikname van het voertuig.
Dus als die er niet opzitten, mag je geen gordels monteren op zelfgemaakte bevestigingspunten.
En de politie zal heus wel die info opvragen bij de rdw. Dus ja, als je zelf die gordels monteert, moet je opnieuw je voertuig laten keuren, en er zal hoogst waarschijnlijk dan een aantekening op je kenteken komen te staan, dat je voertuig geschikt is om een gordel te mogen bevestigen.
ik heb eens nagevraagd bij mensen die een quad hebben met gordel. en er staan geen aanteken bij hun op het kenteken...
Gebruikersavatar
zerty
Normale gebruiker
Normale gebruiker
Berichten: 61
Lid geworden op: vr nov 22, 2013 6:57 pm

Re: mijn eerste quad..

Bericht door zerty »

Dat zeg ik. Dan zitten die bevestigingspunten er al op, tijdens de typegoedkeuring. Dus dat is niet bij alle merken en types hetzelfde.
Dus de politie houd je aan, ze vragen bij de RDW op, of jou type quad een typegoedkeuring heeft met gordelmontage-punten.
Heb je dat niet, dan kan er wel een gordel opzitten (zelf montage-punten erop gelast oid), maar ben je toch verplicht een helm te dragen.
Gebruikersavatar
janvangent
Beginnend gebruiker
Beginnend gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: do mei 14, 2015 10:20 am
Merk type quad: kawasaki

Re: mijn eerste quad..

Bericht door janvangent »

whaah Politie, wat gaat de politie nu tegen mij doen . laatst had ik ze ook achter me aan met een kapot licht op de fiets, was ze zo kwijt
Gebruikersavatar
zerty
Normale gebruiker
Normale gebruiker
Berichten: 61
Lid geworden op: vr nov 22, 2013 6:57 pm

Re: mijn eerste quad..

Bericht door zerty »

:lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Peanut
Beginnend gebruiker
Beginnend gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: ma jul 21, 2014 1:09 pm
Merk type quad: Masai S800 4x4 Crossover

Re: mijn eerste quad..

Bericht door Peanut »

Zerty heeft gelijk. Kunt het doen, maar officieel mag het niet. Enne...misschien zien ze het door de vingers
Darling, You can't fix yourself by breaking someone else..
Gebruikersavatar
janvangent
Beginnend gebruiker
Beginnend gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: do mei 14, 2015 10:20 am
Merk type quad: kawasaki

Re: mijn eerste quad..

Bericht door janvangent »

ik heb nu een dinli 450cc
Gebruikersavatar
zerty
Normale gebruiker
Normale gebruiker
Berichten: 61
Lid geworden op: vr nov 22, 2013 6:57 pm

Re: mijn eerste quad..

Bericht door zerty »

Met of zonder gordel? :lol: :lol:
Gebruikersavatar
janvangent
Beginnend gebruiker
Beginnend gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: do mei 14, 2015 10:20 am
Merk type quad: kawasaki

Re: mijn eerste quad..

Bericht door janvangent »

zerty schreef:Met of zonder gordel? :lol: :lol:
Zonder,maar ik heb er eentje besteld en inmiddels erop gezet. lekker de warme wind door de haren op de quad, met 120km per uur ligt het kapsel weer mooi glad.. echt genieten dit,
Plaats reactie