Problemen met een barossa 250 cc skywalker

Vragen en tips bij het onderhoud en reparatie van je quad.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerbenz
Nieuw geregistreerde gebruikers
Nieuw geregistreerde gebruikers
Berichten: 1
Lid geworden op: ma aug 27, 2012 7:30 pm

Problemen met een barossa 250 cc skywalker

Bericht door Gerbenz »

Sinds 2 maand heb ik een 250 cc barossa.
Donderdag was ik even aan het touren toen ik plotseling moest remmen voor een auto.
Ik rem, motor valt uit, weer proberen te starten, lukte niet, door blijven proberen, accu binnen 5 minuten leeg, einde proberen.

Vandaag heb ik de quad met wat hulp weer aan gekregen, een power booster op de accu aangesloten en na een paar x proberen wou de quad weer aan.
Dacht dat het dus toch misschien aan de accu lag, dus thuis de accu aan de accu-lader gedaan. Accu vol, 1x proberen te starten accu gelijk weer leeg.
Daarna alle stekkertjes en zichtbare bekabeling nagelopen (misschien ergens kortsluiting), stekkers schoongemaakt opnieuw geprobeerd met een volle accu.
Zelfde probleem, accu gelijk leeg. (geeft tenminste de oplader aan). Lampen branden nog wel prima en toeter ook. Blijkbaar dus niet helemaal leeg.

In elk geval ik loop nu verder vast. Iemand een idee??
Ohja de oplader is een 4 ampère, accu 12. Zou dus ongeveer 3 over moeten doen om de accu vol te krijgen. Is al in ongeveer een uur vol. Weet niet of het wat uitmaakt maar toch.
Bougie vonkt dus ook btw.

Groeten,
Gerben
Gebruikersavatar
Dylan Keizer
Beheerders
Beheerders
Berichten: 879
Lid geworden op: zo aug 22, 2010 10:03 pm
Merk type quad: CPI XT50R en Adly Rocky
Locatie: Amsterdam - Noord
Contacteer:

Re: Problemen met een barossa 250 cc skywalker

Bericht door Dylan Keizer »

Hallo Gerben

Kijk je kabelboom goed na ik denk dat er een draadje door gesleten is ;) dat kan sluiting veroorzaken !

ik zelf heb een keer meegemaakt dat er een paar cellen stuk waren getrild ;) de accu gaf netjes 13 volt en met starten 3 volt :lol:
Pk's is hoe hard je de muur raakt koppel is hoever je de muur met je meeneemt :text-lol:
Gebruikersavatar
erik98
Normale gebruiker
Normale gebruiker
Berichten: 119
Lid geworden op: wo jan 04, 2012 9:20 pm

Re: Problemen met een barossa 250 cc skywalker

Bericht door erik98 »

hoeveel volt meet je aan de accu? je moet ongeveer 12/13 volt hebben
Gebruikersavatar
Dylan Keizer
Beheerders
Beheerders
Berichten: 879
Lid geworden op: zo aug 22, 2010 10:03 pm
Merk type quad: CPI XT50R en Adly Rocky
Locatie: Amsterdam - Noord
Contacteer:

Re: Problemen met een barossa 250 cc skywalker

Bericht door Dylan Keizer »

En met starten mag de accu niet lager komen dan 10 / 11 volt :whistle:
Pk's is hoe hard je de muur raakt koppel is hoever je de muur met je meeneemt :text-lol:
Plaats reactie