Ontsteking probleem

Vragen en tips bij het onderhoud en reparatie van je quad.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robert1977
Nieuw geregistreerde gebruikers
Nieuw geregistreerde gebruikers
Berichten: 1
Lid geworden op: di aug 10, 2021 10:03 pm
Merk type quad: Kinderquad 50 cc

Ontsteking probleem

Bericht door Robert1977 »

Hallo , mijn zoontje heeft een 50cc quad , denk een Chinees ding maar goed hij liep als een trein en eigenlijk altijd meteen starten en goed lopen , ineens tijdens rijden valt hij uit , niet meer aan de gang te krijgen , vonkt ook niet meer , dacht laat ik meteen alles maar vervangen en vernieuwen dus nieuwe babelboom , bobine , stroomverdeler blokje , cdi , alles , …. Helaas nog geen vonk … onstekingspoel vervangen , ja ik heb vonk en hij start en slaat binnen 2 sec weer af , daarna lukt niet meer en kijk bougie na , weer geen vonk , nieuwe bougie ook niet , nu schijnt dus weer de onstekingspoel stuk te zijn , op een of andere manier Blaast hij zich heel snel op , soort tegenspanning lijkt het wel . Ik weet het nu niet meer kan wel nieuwe spoel weer bestellen maar als hij weer maar 2 sec loopt en weer stuk gaat word duur grapje , dus mijn vraag aan jullie , hebben jullie een idee ? Alles is welkom ik weet het niet meer
Gebruikersavatar
Dylan Keizer
Beheerders
Beheerders
Berichten: 879
Lid geworden op: zo aug 22, 2010 10:03 pm
Merk type quad: CPI XT50R en Adly Rocky
Locatie: Amsterdam - Noord
Contacteer:

Re: Ontsteking probleem

Bericht door Dylan Keizer »

Hoi misschien een idee om de stuurschakelaars na te kijken en het contactslot lijkt mij gek dat het ontsteking spoel zo snel stuk gaat ;)
Pk's is hoe hard je de muur raakt koppel is hoever je de muur met je meeneemt :text-lol:
Plaats reactie